Veel vrijgevestigden of praktijken zien op tegen het overstappen naar een nieuw ECD. We horen met name de vrees dat het overzetten van de dossiers veel tijd eist en enorm complex is. Maar in de praktijk valt dat reuze mee. Of je nu zelfstandige bent, een grote of kleine praktijk hebt; wij zorgen voor een goede voorbereiding en planning. Tijdens het traject nemen we je zoveel mogelijk werk uit handen.
Huidige contract opzeggen en planning maken
Allereerst maken we een planning waarin we belangrijke momenten vastleggen: wanneer moet de data aangeleverd zijn, wanneer start de migratie en wanneer gaan we het ECD inrichten? De volgende stap is (indien noodzakelijk) het opzeggen van het contract met de leverancier van het huidige ECD-systeem. Zo voorkom je onnodige kosten bij de oude leverancier.
Export van de data
De leverancier van het huidige ECD is bij wet verplicht om mee te werken aan de export van de data. Alle relevante cliëntgegevens worden verzameld, zoals medische dossiers, behandelplannen en evaluaties. Zo kunnen wij het zonder problemen overzetten naar Oscar.
Migratie
Na de data-export kan de migratie van de lopende dossiers naar de nieuwe applicatie plaatsvinden. De geëxporteerde gegevens worden geïmporteerd in Oscar.
Inrichten op maat
Bij instellingen richten we de Oscar software op maat in. We richten bijvoorbeeld accounts in op basis van (behandel)rol, maken documentatie op in de huisstijl van de praktijk en stellen de contracten met zorgverzekeraars beschikbaar.
Uitleg en toelichting
Als Oscar klaar is ingericht, geven we de gebruikers uitgebreide uitleg en toelichting te geven over het nieuwe ECD-systeem. Op datum van livegang gaan de medewerkers aan de slag in een praktijkomgeving die volledig en specifiek is aangepast aan hun behoeften. Indien er vragen ontstaan, staat onze professionele helpdesk klaar om ondersteuning te bieden, zowel telefonisch als via e-mail.